Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Celebritizace českých youtuberů a blogerů jako součást propagace českých potravinářských firem
Soukupová, Patricie ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem "Celebritizace českých youtuberů a blogerů jako součást propagace českých potravinářských firem" a snaží se pomocí kvalitativního výzkumu definovat čtyři výzkumné otázky (jednu hlavní a tři vedlejší). Úvodní část této práce poskytuje vysvětlení, proč se liší od původní teze, v níž je i vysvětleno, že pojmenování youtuber, či bloger je shrnuto jednotným označením micro-celebrita. Práce se zabývá zkoumáním pouze jedné sociální sítě - Instagramem, a to kvůli jeho komplexnosti funkcí této platformy a velké oblibě mezi mládeží. Každopádně mládež není jediná věková kategorie, které je věnována pozornost, výzkum se zaměřuje na průřez věkovými kategoriemi. Teoretická i praktický část práce se zaměřuje na způsob interakce mezi micro-celebritou - sledujícími - produktem (či firmou, kterou micro-celebrity propagují), kde jsou jednotlivé interakce popsány i samostatně, například jakým způsobem firma navazuje spolupráci s micro-celebritou. Praktická část práce obsahuje popis představení hlavního sledovaného produktu Coca-Cola, položení výzkumných otázek a průběh kvalitativního výzkumu, který zahrnuje i grafové znázornění. K dokončení výzkumu bylo zapotřebí několika výzkumných metod - dotazníkové šetření, anketa na Insta Stories, vědecké pozorování. Závěr nabízí shrnutí východisek výzkumu.
The Rise of the YouTube Celebrity: The Migration of Young Audiences from TV to Independent Content Creators
Sedláček, Jakub ; Slussareff, Michaela (vedoucí práce) ; Koubský, Petr (oponent)
Cílem této práce je poodhalit příčiny náhlého vzestupu tzv. YouTube celebrity a experimentálně ověřit, zda se tvrzení médií že YouTubeři u teenagerů nahradili tradiční celebrity zakládají na pravdě. Práce integruje YouTubery do oboru tzv. celebrity studies - nejprve rozebírá původ celebrity a její roli ve společnosti a následně nachází spojitosti mezi celebritami tradičních médií a YouTubery na základě společných vlastností, které je definují a funkcí, které plní. Výsledkem je označení YouTubera za technologicky podmíněný další stupeň vývoje televizní celebrity, neboť oba typy stojí na společných základech divákova důvěrného vztahu s nimi. Práce se dále zabývá tématy participativní kultury, monetizace nebo proměny YouTuberství v práci na plný úvazek a hodnotí vliv takového vývoje na kulturu online videa, video obsah samotný a samozřejmě na vzestup YouTube celebrity. Poslední část práce tvoří experimentální výzkum, který pomocí kvantitativních výzkumných metod na vzorku více než 5000 českých teenagerů zkoumá Facebookové stránky označené jako "to se mi líbí" a ukazuje, že YouTubeři jsou pro teenagery skutečně důležitější než tradiční celebrity.
Role autenticity v procesu vytváření vztahu mezi mikro-celebritami a jejich fanoušky
Fryčová, Markéta ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Šmejkalová, Jiřina (oponent)
Tato práce se zabývá otázkou, jakou roli hraje autenticita, její prvky a projevy v procesu vytváření vztahu mezi mikro-celebritami a jejich fanoušky. Problematika je ilustrována na příkladu nejvýznamnější platformy pro sdílení videí YouTube. Součástí otázky je to, zda mezi tvůrci obsahu na YouTube a jejich odběrateli vznikají parasociální vztahy tak, jak je definovali Horton a Wohl (1956), a pohled na autenticitu coby prvek odlišující vztah fanoušků k mikro-celebritám od jejich vztahu k tradičním celebritám. Teoretická část práce přibližuje koncepty, které jsou spojeny s vývojem fenoménu mikro-celebrita, dále se zabývá samotnými pojmy mikro-celebrita a autenticita a přibližuje teorii parasociálních vztahů. Analýza role autenticity při vytváření vztahu mezi mikro-celebritami a jejich fanoušky vychází z kvalitativního výzkumu, který čerpá z rozhovorů s mikro-celebritami a jejich fanoušky a z analýzy videí a komentářů, kterými na ně diváci reagují.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.